miercuri, 6 iunie 2012

Circuital

Te-ai intrebat ce inseamna in esenta "greseala" sau pur si simplu "a gresi"?

"a gresi este omeneste", 
"din greseli invatam", 
"am gresit ca sa vad pana unde pot ajunge", 
"am gresit pentru ca nu stiam", 
"am gresit din inconstienta",
"am gresit pentru ca nu am apreciat(relationat/plan afectiv)",
"am gresit. asta e!",
"am gresit pentru ca am fost un prost("orb", spirit ideatic)",
"am gresit.".
Te regasesti, asa-i? Ei, hai recunoaste, poti pune tu ghilimele unde nu am gasit eu cuvintele cheie.
 Ce inseamna in fond, greseala?

DEX-ul ne relateaza astfel: GREȘEÁLĂ ~éli f. Încălcare conștientă sau involuntară a unui principiu, a unei norme, a unui adevăr; eroare. ~eli în vorbire. ~ de tipar. ◊ Din ~ din neatenție; din întâmplare. [G.-D. greșelii] /a greși + suf. ~eală

CONSTIENT  <  >  INCONSTIENT

Monitorizezi din cand in cand tu frecvanta greslilor tale, rezonanta si motivele acestora?

Uite sa iti spun asa… azi gresesti, maine gresesti, poimaine gresesti...

Mai tii minte (Scoala) Generala? Orele de Matematica… aveai ecuatii peste ecuatii.. ei, asculta aici, din nou.
Primesti o ecuatie, esti cls a VII, azi nu o rezolvi, "mnea", ai fost neatent, maine nu o rezolvi, ti-a scapat un 2 prin factori, poimaine pui la puterea 15, ziua de dupa poimaine iti spui ca nu ai linistea/inspiratia necesara, cealalta zi iti spui serios ca o vei rezolva… crezi ca ai rezolvat-o, alergi entuziasmat cu rezultatul la profesor, in cele din urma, sec: “Nu e bine”, ii spui “ De ce, doar am inmultit, impartit, ridicat la puteri, scazut.. “, “Ei, ti-a scapat ceva..”, “Ce?!”, “Afla singur!" acelasi drum cateva zile.. intr-un final ai un moment de revelatie: “Ahaaaaaaa!” acelasi drum cu profesorul, aceasi conversatie.
In final decizi sa o dai in derivate, "Mai mic sau egal cu 0", Profesorul: "Era o alternativa., mai mica sau egala cu 0. Afla singur!
Te intrebi ce ar putea insemna aceasta sintagma?
Well...
Gresim, asa este, gresim spunandu-ne ca vom rezolva, gresim spunandu-ne ca am rezolvat, gresim spunandu-ne ca nu are rezolvare, gresim spunandu-ne ca vom rezolva "cumva".
Ironic pentru ca ne chinuim in a nu mai incerca sa facem asta, ca incercam la nesfarsit, ne spunem adesea, nu, nu voi mai face, ironic ca o facem de infinit de ori in infinit de modalitati, inconstient sau constient.
Azi aruncam “instinctiv” guma de mestecat pe jos, dupa al 3 pas constientizam si ne spunem ca maine nu o vom mai facem. Reusim? Unii ar spune ca da, ca daca iti poti impune sa nu, nu o vei mai face. Asa este, mai mic sau egal cu 0.
Azi cheltuim mai multi bani decat de obicei si constientizam cat de constient i-am cheltuit lasand deoparte cheltuielile fundamentale, ne spunem ca maine vom fi mai precauti si prudenti. Asa este, mai mic sau egal cu 0.
Azi ne dereglam programul fundamental pentru placeri de moment si uitam de problemele esentiale ce ar trebui rezolvate, ne trezim maine si ne spuneam ca trebuia de ieri, ne spunem ca maine totusi nu vom mai fi ca azi. Asa este, mai mic sau egal cu 0.
Etc.

Te-am intrebat mai sus de rezonanta, cum crezi tu ca afecteaza ieri ziua de astazi si ziua de astazi ziua de maine? Mm..?
Cate sanse crezi ca ziua de ieri are incat sa modifice ziua de astazi si ziua de astazi, ziua de maine?
M..?  Mai apuci sa te intrebi ?

Te-am intrebat mai sus de frecventa, cat zile sunt cele pe care le traiesti tu constient si inconstient? Si nu, nu poti spune ca inconstienta iti ofera o scuza :p, nu vorbim de inconstientul lui Freud, prietenul meu.
Pai e simplu, ieri ai gresit (vorbim de un ieri constant care traieste ca o zi in care ai gresit cu siguranta, “nu ai facut ceva bine”) iar astazi e ca o zi in care traiesti pentru maine. Acum spune-mi, cate zile sunt acestea?

Te-am intrebat mai sus de motive… ei.. aici iti raspunzi singur.

Ai toate motivele din lume. Asa este. 
Nu te-ai nascut cumva, candva, 
Nu esti cel mai (?) perfect om din lume, 
Nu esti fiul/fiica unui multimiliardar, 
Nu esti (inca) pe acel drum (exista un acel, da?), 
Nu esti asa cum iti impui (iti impui?), 
Nu esti asa cum ti-ai dori (iti doresti?), 
Nu esti la fel de bun (sau esti?), 
Nu esti extraterestru/nu detii puteri supranaturale (hm.. uneori  sincer eu ma intreb serios..), 
Nu esti altcineva…

DAR, Sunt suficiente toate motivele tale cat sa iti conduci zilele la un “mai mic sa egal cu 0”, mm.. ?
Good, dupa ce am stabilit frumos raspunsul ne luam si noi avant/inspiratie/atentie/responsabilitate/determinare/entuziasm/rabdare, sa…?
Mai mic sau egal cu 0 sau.. ?

-
Nu poti trai prin atribuiri, "invatari de minte", nu poti trai crezand ca maine "vei face altfel". Pentru ca nu o vei face.  Gresim... si inca cat.. si inca cum.. si inca de ce.. intr-o forma sau sub alta forma. Asa este. Dar, aminteste-ti, uneori importanta si sensul greselilor vine din insasi chibzuinta si stradania noastra de a le rezolva, daca va amintiti profesorul nu aprecia ca noi am ajuns la un rezultat derivat ci cat de mult ne-am chinuit noi, cat de mult ne-am straduit, implicat, cat de mult ne-am dat interesul ca sa o intelegem si sa o desluism. Poti ajunge unde vrei tu, cum vrei tu, este si acest lucru intr-o oarecare masura adevarat, prin varianta de mai mic sau egal cu 0, INSA, poti ajunge de asemenea si la "I am significant, 0.01 >p", rezultat final.Significant and point out. Next!

Enjoy.